Žaloba o stanovenie povinnosti bezplatne odstrániť vadu veci predanej v obchode
Alternatívny názov: Žiadosť o bezplatné odstránenie vady na tovare v rámci záručnej lehoty
Popis: Nájdete si tu vzor žaloby podanú na obchod z dôvodu, že Vám nechcú uznať výmenu vadného tovaru zakúpeného v ich predajni v rámci záručnej lehoty
vložené: 16.apríla 2010 09:19
zobrazené: 4242
-- -- -- Začiatok vzoru zmluvy -- -- --
Okresný súd Bratislava I.
Záhradnícka 10
812 44 Bratislava
Záhradnícka 10
812 44 Bratislava
Žalobca:
Ján Vážny
Nábrežná 14
841 01 Bratislava
r.č. 123456/7890
v zastúpení JUDr. Jurajom Nemcom
Nábrežná 14
841 01 Bratislava
r.č. 123456/7890
v zastúpení JUDr. Jurajom Nemcom
Žalovaná:
ABC s.r.o.
Prievozská 25
852 02 Bratislava
IČO: 123 45 67
zapísaná v Obchodnom registri Krajským súdom v Bratislave
oddiel C, vložka A123/4
Prievozská 25
852 02 Bratislava
IČO: 123 45 67
zapísaná v Obchodnom registri Krajským súdom v Bratislave
oddiel C, vložka A123/4
Žaloba o stanovenie povinnosti bezplatne odstrániť vadu veci
Súdny poplatok vo výške 33,- EUR uhradený kolkom.
Dvojmo
Dvojmo
Čl. 1
1.1
V predajne žalovanej firmy na Račianskej 5 v Bratislave zakúpil žalobca dňa 12.02.2010 monitor Samsung Delta. Dňa 22.02.2010 žalobca zistil, že v monitore nefunguje vstavaný mikrofón. Ten istý deň ho preto odniesol späť do predajne, ktorá je v záručnom liste uvedená ako možný odberateľ reklamovaného tovaru.
1.2
Na monitor sa vzťahuje medzinárodná záruka spoločnosti Samsung Inc. a je možné reklamovať ho teda u predajcu, u autorizovaného servisu výrobcu, či priamo u výrobcu. Vzhľadom k veľkému pracovnému zaťaženiu a z hľadiska množstva vynaložených prostriedkov, je pre žalobcu najvhodnejší spôsob reklamácie odovzdať výrobok do predajne, ktorá je povinná zaslať ho na opravu. V reklamačnom oddelení uvedenej predajni mu však monitor odmietli prevziať k bezplatnej oprave
Čl. 2
2.1
V záručnej lehote sa na vyššie popísanom monitore vyskytla vada, ktorá sa dá odstrániť. Žalobca má preto s ohľadom na ustanovení § 622 odst. 1 Obč.zák. právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Toto právo žalobca v záručnej lehote, teda včas uplatnil u žalovaného.
Čl. 3
3.1
Navrhujeme preto vydanie tohto
r o z s u d k u
Žalovaná spoločnosť je povinná zaistiť bezplatné odstránenie poruchy monitoru Samsung Delta, kúpeného žalobcom dňa 12.02.2010, spočívajúcu v tom, že vstavaný mikrofón monitoru nefunguje, do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti tohto rozhodnutia. Žalovaný je povinný nahradiť žalobcovi náklady konania do 3 dní od nadobudnutia právoplatnosti tohto rozhodnutia.
r o z s u d k u
Žalovaná spoločnosť je povinná zaistiť bezplatné odstránenie poruchy monitoru Samsung Delta, kúpeného žalobcom dňa 12.02.2010, spočívajúcu v tom, že vstavaný mikrofón monitoru nefunguje, do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti tohto rozhodnutia. Žalovaný je povinný nahradiť žalobcovi náklady konania do 3 dní od nadobudnutia právoplatnosti tohto rozhodnutia.
V Bratislave dňa 10.04.2010
Ján Vážny
v zastúpení JUDr. Jurajom Nemcom
žalobca
v zastúpení JUDr. Jurajom Nemcom
žalobca
Dôkaz:
Výsluch žalobcu a vedúceho reklamačného oddelenia žalovaného
Kópia záručného listu
Kópia obstarávacieho dokladu k monitoru
Kópia záručného listu
Kópia obstarávacieho dokladu k monitoru
-- -- -- Koniec vzoru zmluvy -- -- --
Tagy
cestne prehlasenie darovacia zmluva dodatok dohoda dohoda o vykonani prace faktura kupna zmluva mandatna zmluva motivacny list najomna zmluva navrh na vklad odvolanie plna moc pracovna zmluva preberaci protokol protokol rozvod splnomocnenie spolupraca sprostredkovatelska zmluva upomienka vypoved zaloba ziadost zivotopis zmluva o dielo zmluva o pozicke zmluva o prenajme zmluva o spolupraci zmluva o sprostredkovani